29 março 2019
Aquí tedes, nunha soa imaxe, a referencia do nome das entradas e saídas do sistema co seu significado dentro do sistema dun xeito gráfico:
VOLVER A "O problema do montacargas"
No debuxo indicamos uns posibles nomes para as entradas do sistema descrito:
VOLVER A "O problema do montacargas"
Enunciado
Imaxinemos
un montacargas que conecta tres niveis: o 1, o 2 e o 3.
En cada nivel
hai tres botóns xunto ao montacargas, un no que pon 1, outro no que
pon 2 e outro co 3 (que representan os niveis correspondentes), que
pode accionar o usuario.
O montacargas funciona do seguinte xeito:
cando desde un nivel se pulsa o botón dese mesmo nivel o
montacargas, se está parado noutro nivel e coas portas abertas,
pecha as portas do nivel no que estea e acode ao nivel desde o que se
lle chama.
Cando chega a ese nivel, abre as portas dese nivel. Entón,
colocan nel unha carga e pulsan o botón do nivel ao que desexan
enviar esa carga. Nese momento péchanse as portas do nivel no que se
colocou a carga e o montacargas diríxese ao nivel correspondente.
Ao
chegar a ese nivel, abre as portas dese nivel e alguén debería,
entón, retirar a carga, quedando a porta dese nivel aberta ata que
volvan chamar por el.
Atréveste a debuxar unha rede de Petri para este sistema?
Redes de Petri. Conceptos básicos.
Que son as Redes de Petri?
- Son diagramas que serven para
representar a evolución dun sistema, tanto se é fixa como variable.
De que están compostas?
- Nodos:> Representan os posibles estados polos que pode pasar o sistema.> Están asociados ás saídas do sistema (as accións que realiza).> Represéntanse cun círculo.
- Transicións:> Representan os cambios de estado.> Están asociadas ás entradas do sistema (a que ten que estar “atento” para evolucionar).> Ao dispararse unha transición o sistema pasa dun estado (nodo) a outro.> Represéntanse cun segmento.
- Arcos:> Relacionan nodos e transicións.> Representan a evolución posible do sistema dun estado a outro dependendo das condicións que se cumpran.> Un arco une unha transición e un nodo ou un nodo e unha transición, pero nunca dous nodos ou dúas transicións.> Represéntanse cunha frecha.
- Marcas:> Indican en que estado se encontra o sistema.> Represéntanse cun punto negro.
- Anotacións:> Indican a información referente ás entradas asociadas a cada transición e ás saídas que se activan cando o sistema se encontra en cada estado.
Como representan a evolución do
sistema?
- Mediante o paso das marcas duns nodos a outros.
- Para que as marcas pasen dun nodo a outro ten que dispararse algunha transición.
- Para que se dispare unha transición ten que:+ Cumprirse a condición asociada a ela (anotación).+ Haber marcas en todos os nodos dos que saen arcos que entran nesa transición.
- Cando se dispara unha transición:+ Desaparecen as marcas que hai nos nodos dos que saen arcos que chegan á transición que se dispara.+ Aparecen marcas nos nodos aos que chegan arcos que saen da transición que se dispara.
Un exemplo para entendelo mellor:
Etiquetas: ROBÓTICA, Sistemas de Control